Wat is de wachtlijstfunctionaliteit?
In zowel Exquise Classic als Exquise Next Generation is een wachtlijstfunctionaliteit opgenomen. Deze functie biedt een handige oplossing wanneer patiënten een afspraak willen maken, maar de eerstvolgende beschikbare tijd ver in de toekomst ligt. De patiënt kan aangeven eerder te willen komen, indien er een plek vrij komt.
Hoe werkt de wachtlijst?
Wanneer een patiënt een afspraak maakt en aangeeft eerder te willen komen, kan de afspraak op de wachtlijst worden gezet. Als er vervolgens door bijvoorbeeld een annulering gaten in de agenda ontstaan, kan je deze open plekken vullen door patiënten van de wachtlijst te benaderen. Dit zorgt ervoor dat de planning efficiënter wordt benut, terwijl ook aan de wens van de patiënt wordt voldaan. Een win-win voor zowel de praktijk als de patiënt.
Belangrijkste verschillen tussen Exquise Classic en Exquise Next Generation
Hieronder volgt een korte opsomming van de belangrijkste verschillen tussen de wachtlijstfunctionaliteit in beide systemen:
1. De wachtlijst met één klik in beeld
In Exquise Next Generation zijn wachtlijstafspraken eenvoudig te benaderen met één druk op de knop. De wachtlijst bevindt zich als een tabblad in de afsprakenkolom, waardoor je snel toegang hebt.
In Exquise Classic werkt dit anders: je moet eerst de lijst met afspraken zonder datum zichtbaar maken door de kantlijn naar binnen te slepen.