Tijdens de Dental Expo hadden wij het genoegen Sagit Zvi te ontmoeten, een gedreven onderneemster en mondhygiëniste bij The Dental Suite in Amsterdam. Haar praktijk, een solopraktijk, is allesbehalve standaard. Sagit’s benadering is onderscheidenheid en ze streeft ernaar dat haar patiënten een totaalbeleving ervaren in haar praktijk – eigenlijk een Spa-behandeling voor het gebit.
Sagit is begin 2021 gestart met Exquise Next Generation en werkt hier nu al ruim 3 jaar mee. We zijn benieuwd naar haar ervaringen met dit migratieproces, met name hoe ze de functionaliteiten van de Internetagenda volledig heeft geïntegreerd in haar website.
“Ik wilde een toegankelijke praktijk oprichten waar patiënten zich op hun gemak voelen, waar persoonlijke aandacht vanzelfsprekend is, en waar patiënten een behandeling bij mij zien als essentiële verzorging voor hun gebit,” vertelt Sagit. “Wat ook opvallend is, is dat er een verschuiving lijkt plaats te vinden; voorheen werden patiënten doorverwezen naar een mondhygiënist door hun tandarts, maar nu wijs ik mijn patiënten erop dat ze een tandarts moeten zoeken, bijvoorbeeld als ik een gaatje heb ontdekt.”
Haar patiënten zijn voornamelijk expats, maar ook studenten. Sagit merkt op dat ze veel jonge mensen in haar praktijk mag verwelkomen en dat komt mede doordat nieuwe patiënten zich buiten de reguliere openingstijden eenvoudig kunnen inschrijven m.b.v. de internetagenda.
Waarom heb je gekozen voor Exquise Next Generation? “Ik was bekend met Exquise Classic en wilde eigenlijk met dat programma werken. En toen ik mijn praktijk begon, midden in de onrustige Corona-periode, zag ik het niet zitten om een geheel nieuw programma te leren kennen,” legt Sagit uit. “Echter, Vertimart gaf aan dat de ondersteuning voor Exquise Classic op termijn zou stoppen, dus was het voor mij de beste keuze om over te stappen naar deze cloudgebaseerde versie van Exquise. Gelukkig maar, want met name de Internetagenda is veel uitgebreider dan die in Classic.” “Ook ben ik altijd verzekerd van een back-up in de Cloud en worden updates automatisch uitgevoerd. Je kiest echt voor een stukje gemak en veiligheid als je kiest voor Next Generation.”
Hoe verliep de implementatie? Verliep dit soepel? “Het contact met Vertimart en de installatie verliepen soepel,” zegt Sagit. “Ik gaf aan wat ik nodig had en kreeg al snel een offerte op maat en advies. Ik koos voor Next Generation en werd tijdens mijn eerste dag met het programma geholpen door een implementatiespecialist bij het inrichten ervan. Eigenlijk begon ik vanaf dat moment pas echt met het ontdekken van het programma. In die tijd was de online leeromgeving nog niet beschikbaar, dus moest ik het doen met een aantal introductiefilmpjes en de handleiding. Maar ik heb het al gered met alleen die filmpjes en de handleiding, wat wel wat zegt. Dit programma is niet moeilijk om te leren kennen en ik ontdek nog steeds nieuwe functionaliteiten die ik nog niet kende.”
Hoe heb je de internetagenda geïntegreerd op de website? “Door middel van iFrames kon ik eenvoudig een formulier plaatsen op de website dat een koppeling maakt met mijn Exquise-database,” legt Sagit uit. “Zodra een patiënt zich inschrijft, worden deze gegevens direct in Next Generation weergegeven en kan de patiënt ook meteen een eerste intakeafspraak met mij maken. Ik behoud altijd de controle over de agenda en waar deze afspraak kan worden gepland, wat voor mij als solopraktijk echt een uitkomst is, omdat ik meestal overdag aan het behandelen ben. Bovendien kunnen patiënten ook hun eigen afspraken maken of beheren via hun eigen patiëntenportaal. Dat werkt ook geweldig!”
Zijn er nog verbeteringen die je graag zou zien voor Next Generation? “Ja, absoluut,” zegt Sagit. “Ik vind het belangrijk dat Next Generation met zijn tijd meegaat. Ik geef af en toe mijn wensen zeker kenbaar, maar er zijn toch wel een aantal punten die ik op korte termijn zou willen zien in het programma. Bijvoorbeeld een Engelstalige versie van het iFrame voor inschrijvingen, aangezien 80% van mijn patiënten Engelstalig is. Ook zou het handig zijn als ik een lijst per dag zou kunnen opvragen waarin ik de geannuleerde afspraken terug kan vinden. In het begin verscheen er een pop-up in beeld wanneer een nieuwe patiënt zich aanmeldde, maar nu is dat slechts een kleine notificatie. Ik zou graag die pop-up weer terugzien.
En tot slot zouden mijn patiënten het fijn vinden om een bevestiging te ontvangen wanneer ze een afspraak annuleren. Dat mis ik nu in het programma. Het zijn kleine punten, maar ik vertrouw erop dat Vertimart de Internetagenda nog verder zal ontwikkelen en zal inspelen op de behoeften van hun klanten.”
Heeft u ook interesse in deze functionaliteit of heeft u vragen over de overstap naar Exquise Next Generation? Neem dan contact op met [email protected].